Kijki trekkingowe

Kijki trekkingowe

Zobacz jako Siatka Lista
Ustaw kierunek malejący
na stronę

11 produktów

Zobacz jako Siatka Lista
Ustaw kierunek malejący
na stronę

11 produktów

Kijki trekkingowe – dla zdrowia i komfortu

Kijki trekkingowe czy do nordic walking?

Chodzenie z kijkami staje się z roku na rok coraz popularniejsze. Nic w tym dziwnego, bowiem energiczny marsz dostarcza energii, rozładowuje napięcie, a przy okazji wzmacnia wszystkie mięśnie ciała i skutecznie zwalcza i zapobiega nadwadze. Kije do nordic walking są idealnym wyborem dla amatorów spacerów i wędrówek po równym terenie. Natomiast miłośnicy wypraw górskich, pokonujący liczne przeszkody, muszą wybrać sprzęt, który pomoże się podeprzeć, zdiagnozować podłoże i odciążyć stawy.

Zatem kijki trekkingowe w góry powinny być wytrzymałe i stabilne, o rękojeści przylegającej dobrze do dłoni. W tych warunkach doskonale sprawdzają się warianty teleskopowe, bo w każdej chwili możesz zmienić ich długość, dostosowując do wykonywanej aktywności (krótsze przy wdrapywaniu się na półki skalne, dłuższe przy schodzeniu). Ważne, by wybierając kijki w góry, mieć na względzie ich specjalne przeznaczenie.

Lekkie kijki do nordic walking w formie stałej, a może regulowanej?

Zastanawiasz się, jaka konstrukcja kijka jest lepsza? Otóż, zarówno nieskładany typ, jak i ten o regulowanej wysokości ma swoje zalety i wady. Oto atuty egzemplarzy segmentowych:

  • Mogą przyjmować kompaktowe rozmiary, dzięki czemu zajmują mało miejsca, są więc łatwiejsze w transporcie. Przytroczysz je bez trudu do plecaka albo ulokujesz w podręcznym bagażu.
  • Posłużą kilku osobom o różnym wzroście. To idealne rozwiązanie dla rodziny, która nie maszeruje w komplecie.
  • Stanowią świetne rozwiązanie dla dzieci i młodzieży, bo uwzględniają ich zmieniające się wraz z dojrzewaniem potrzeby.
  • Zalecane również debiutantom, gdyż na początek łatwiej posługiwać się kijami krótszymi. Kiedy treningi nabiorą rozmachu, a nowicjusz pozna możliwości swoich mięśni, odpowiednio wydłuży kij. Wtedy przyda się regulacja w zakresie od 100 cm do 130 cm.

Natomiast tak przedstawiają się walory budowy stałej:

  • Jednolita konstrukcja sprawia, że takie modele są stabilniejsze i mniej podatne na drgania.
  • Wyróżniają się także mniejszą wagą, bo nie posiadają elementów łączących moduły, dodatkowych śrubek itp.
  • Są idealną opcją dla preferujących sportowy rodzaj chodzenia po niezbyt uciążliwym trasach.

Jasny stąd wniosek, że wybór powinien być podyktowany Twoimi preferencjami.

Nordic walking kije – jakie wybrać?

Czasem niewielkie różnice mają wpływ na funkcjonowanie sprzętu, Twoje zadowolenie, a nawet bezpieczeństwo. Dlatego przed zakupem zwróć uwagę na kilka elementów. Pierwsza kwestia to materiał tworzący kije. Rekomendowane jest sztywne i wytrzymałe włókno węglowe albo stopy aluminium, które trudno złamać. Jeśli interesuje Cię model teleskopowy, sprawdź rodzaj regulacji. Skręcana cechuje się małą awaryjnością, podobnie jak kalibracja z klamrą, czego nie można powiedzieć o połączeniu linkowym.

Aby kijki do nordic walking pomagały, a nie przeszkadzały w wędrówce, powinny być wyposażone w wygodne uchwyty. Plastik do nich nie należy, guma bywa kłopotliwa zimą, lecz na ratunek zmęczonym dłoniom przychodzi pianka radząca sobie z odprowadzaniem wilgoci oraz korek z naturalnego tworzywa. Zarówno w egzemplarzach z rękawiczką jak i pętlą dobrze mieć możliwość dopasowania rozmiaru. Wtedy zyskujesz pełen komfort.

Jak chodzić z kijkami?

Nie da się zrobić pierwszego kroku bez ustalenia wysokości sprzętu. Dlatego najpierw musisz zrobić rozeznanie, jaka długość będzie właściwa dla Ciebie. Są na to trzy sposoby. Pierwszy polega na tym, że stawiasz kijek na twardym gruncie i chwytasz go tak, by ramię i przedramię tworzyło kąt prosty. Druga metoda opiera się na metrze budowlanym (zastępującym kij), z którego odczytujesz wartość nad dłonią. A trzecia technika zasadza się na prostym obliczeniu według wzoru: Twój wzrost x 0,68. Uzyskany wynik daje wymiar kija.

Mając już współgrający z Twoim wzrostem kij, możesz rozpocząć ćwiczenia. Stawiając długie kroki, rozluźnij ramiona i poruszaj się tak, jak podpowiada Ci organizm. Kiedy poczujesz swój własny rytm, koordynacja ruchów stanie się łatwiejsza. Stopniowo zwiększaj wymach rąk, a nadasz marszowi większą dynamiką. Sprawdź kije trekkingowe w sklepie combat i ruszaj w drogę.

AGE VERIFICATION
You must be older than 18 years old to enter this page.